søndag 22. april 2012

Sykdom og Rekovalens

Da prøver jeg å komme i gang med litt skriving etter en od måned stillstand. Grunnen til at jeg ikke har vært aktiv på bloggen er som følger; Jeg har rett og slett vært syk. Og pga det ganske demotivert til å skrive om alt jeg har hatt lyst til å gjøre. Nå er heldigvis formen hurtig stigende og jeg vurdere en lett treningsøkt i morgen.

Jeg har for andre gang i år hatt lungebetennelse og denne gangen håper jeg det blir den siste. Erfaring fra forrige gang jeg hadde lungebetennelse var at jeg brukte ca 4 uker fra jeg sluttet på Antibiotika før jeg var tilbake i samme form som før jeg fikk det. Jeg regner med at det går ca like lenge denne gangen, men jeg skal prøve meg på litt mer lett trening nå framover for å se om det har noe positiv effekt.

Hvis noen har gode tips for å forebygge Lungebetennelse så er det bare å komme med de til meg, for jeg er nå lei av å ha lungebetennelse.

For øvrig kan jeg melde om at brusetabelettene Broncyl er helt geniale for å løse opp og fjerne slim i luftveiene. Disse fikk jeg på resept første gang jeg hadde lungebetennelse, men de er nå reseptfrie og kan kjøpes av hvem som helst. Den står ikke på WADAs dopingliste, så den kan trygt tas av personer som er i trening eller som konkurerer.
Info om Broncyl her.

En annen endring som kommer nå er at jeg bytter treningsstudio. Jeg har i litt over et år trent på Elixia, men da jeg føler at jeg ikke får max ut av abonnementet mitt der, så bytter jeg nå til Solsiden PT-Senter Hvor jeg håper jeg kan få litt bedre veilednign / oppfølging enn det man får på Elixia. Jeg mister jo da gruppetimene på Elixia, noe som har vært veldig positivt fram til nå. De timene jeg har tatt der er Cardio Step Intervall med instruktøren Agnete. Dessverre har timene som har blitt utført av andre enn Agnete vært kjedelige. Jeg kommer tilbake med en liten vurdering av Solsiden i løpet av en mnd eller to. Link til Solsiden PT-Senter

Jeg håper å rekker neste terrengkarusell løp som går i Jegersberg. Dette er da 4. Karuselløp* - Martins løype. Jeg må nok regne med at dette bare gjennomføres og ikke på noen personlig rekord tid. Mer realistisk er det at jeg rekker 5. Karuselløp - Walthers løype som går i Baneheia.
Link til kart 4. Karuselløp* - Martins løype
Link til kart 5. Karuselløp - Walthers løype

Ingen kommentarer: