torsdag 13. oktober 2011

Vafler og trening, og snart er det Hummer!

Den siste tiden har det blitt lite blogging men det betyr ikke at det ikke har skjedd noe.
Det har vært noen flotte søndagsturer på odderøya med venner og flotte opplevelser. Jeg legger ved noen bilder i bunnen av denne bloggen.

Det som stort sett ellers har skjedd i det siste er trening. Jeg har vært igjennom en liten knekk i treningen hvor jeg fikk symptomene på at jeg var overtrent. Dette viste seg ved at jeg plutselig ikke klarte å presse pulsen over 165 bpm. Normalt sett kan jeg presse meg godt opp på 180 tallet og jeg har en arbeidspuls på rundt 150, så dette ble et stort problem for meg. Kroppen ble helt tung og det føltes som at man traff en vegg av gele som man ikke kom igjennom. Etter en samtale med Finn Kollstad (KIF) så ble jeg rådet til å slappe av i et par uker. Jeg gikk fra 4 treninger i uka til 1 og tok det rolig ellers i uka. Etter 2 uker testet jeg å presse meg på en Cardio Step Interval time på Elixia, og vips! Pulsen var tilbake! Etter dette har jeg de siste 3 ukene trappet opp treningen igjen. Jeg hadde i går min første ordentlige intervall trening på mølle, og kjørte 3x4min med 13 kmt og 2 min pause. Jeg føler nå at jeg er ca tilbake på track med planen jeg har satt. I løpet av den neste uken må jeg gjennomføre et 10 km testløp for å se hva som skjer med kroppen min på denne distansen. Jeg kommer tilbake med resultatet.

I skrivende stund merker jeg at jeg begynner å glede meg til slutten av neste uke når jeg skal på hummerfiske med min beste venn og hans far. Etter en fantastisk prøvetur for et år siden som gav mersmak så har vi i år en plan om å bruke 3 dager i Mandalsskjergården hvor vi skal fiske med stang, garn og sette teiner. Forhåpentligvis så blir det mye god sjømat og kanskje litt vin til maten også. Jeg skal prøve å dekke dette løpende i bloggen her. En teaser fra i fjor ligger her: http://expedisjon1.blogspot.com/2010/10/fantastisk-hst.html

Så til slutt noen bilder fra en av høstturene våre til odderøya:
Hele gjengen på tur:
Belønning!

Ingen kommentarer: