torsdag 27. desember 2012

Ski idyll og Triathlon trening

Da er det på tide med en oppdatering av tingenes tilstand.
Pga at jeg jobber MYE for tiden blir det lite friluftsaktiviteter, men inn imellom klarer jeg å få presset inn en liten tur her og der.

I det siste har det gått i skiturer i Jegersberg. Og her er en liten skildring om hvordan dagens tur der var:

Jeg starter fra parkeringsplassen ved grønn slette. Skiene er smurt med lilla festesmurning. Med en gang jeg treffer skisporet i bunnen av bakken skjønner jeg at dette blir en fin tur. Skiene skyter fart bortover skisporet, pulsen øker opp til min vanlige arbeids puls på rundt 170, og i løpet av et par km merker jeg at -5 ikke er så kaldt og jeg angrer ikke på at jeg ikke har hansker på meg. Inni meg kommer roen som jeg kun får når jeg trener alene i skogen. Snøen henger på trærne, månen er nesten full, og vinden glimrer med sitt fravær. Hadde man ikke visst bedre hadde man trodd at tusser og nisser i skogen holdt øye med meg og passet på meg. I ørene synger Helene Bøksle om Heiemo og Nykken. På slettene staker jeg. I bakken er det dobbeltdans og i utforbakkene glir skiene så lett at man skulle tro de ikke var borti bakken en gang.
Etter ca 6 km merker jeg at festesmurningen ikke lengre fungerer like godt som den skal. Det gjør ikke noe. Jeg har bare en ordentlig oppoverbakke igjen før jeg kan stake resten av turen min. Jeg glir tilbake til grønn slette og rett før jeg er tilbake på grønn slette møter jeg de første menneskene på denne turen. Vel tilbake til bilen konstaterer jeg at dette ble en av de turene som man håper man skal få i løpet av en sesong. Perfekt stemning, perfekt føre, perfekt trening.

GPS logg fra turen ligger her:
http://www.endomondo.com/workouts/115187872


Det er i dag 225 dager til jeg skal stille i Oslo Triathlon. Startavgiften er betalt.
Jeg svømmer regelmessig i basseng, og har framgang der. Nå vet jeg at jeg kan klare distansene som det kreves av meg. Jeg har funnet meg en gruppe med andre Triathleter som jeg kan trene litt sammen med. Jeg gleder meg allerede. I morgen skal jeg i bassenget kl 0900 for min første trening med noen av disse.

Over nyttår er planen å begynne å trene mer regelmessig på alle grenene innenfor Triathlon. Målet er fortsatt å gjennomføre et triathlon.

Jeg prøver å holde bloggen oppdatert, men det er ikke alltid like lett i en hektisk hverdag.

Cya on the flipside!

Ingen kommentarer: