søndag 9. september 2012

Here we go again!

Ok.... Da prøver vi igjen.
Planen var krystallklar; bli klar for Triathlon i Oslo i starten av August. Det skjedde ikke.

Først starter jeg med unnskyldningene; Etter lungebetennelse, halsbetennelse, lungebetennelse og halsbetennelse, mellom mars og Juni innså jeg i starten av Juli at dette kom ikke til å gå. Det var ikke noe som inspirerte meg til å skrive noe på bloggen på en stund så det er grunnen til at det har vært litt mørketid her. Når man har hatt et så klart må og trent i nesten et år for å nå det så sitter det ganske langt inne å måtte melde forfall. Og knekken på både stolthet og treningsvilje ble kraftig.

MEN! Nå føler jeg at ting er kommet litt mer i system igjen.

Jeg har flyttet treningen min fra Elixia til Solsiden PT Senter. Og oppfølgingen jeg får der er i en helt egen klasse. PT'ene vet hva jeg har vært igjennom og er positive til å hjelpe meg med å nå mine mål. Målet er ikke satt enda, men i løpet av kort tid bør det komme på plass. Jeg kommer tilbake til det.

Jeg har startet med Spinning timer med påfølgende løping på mølle. Det er helt forferdelig for kroppen men det ser ut til å ha en bra virkning, så jeg fortsetter med det. Når planen er klar ang hva som blir målet så kommer vi til å legge en plan for veien dit. Jeg har også begynt med litt styrketrening for å få litt mer muskler i kjernen min, her er et bilde fra pullups på solsiden:

Jeg har vært på kun en kajakktur i sommer, og jeg håper på i alle fall en til før høsten tar jærngrep. Det ble rundt odderøya. Her er et par bilder:


Jeg hadde min første utendørs joggeturen min på lenge i helga, og jeg ble positivt overrasket. 36 min på 4,5 km høres kanskje ikke så bra ut. Men når jeg legger til at jeg hadde en stykk oppoverbakke som var ca 1 km lang og som målte 200 høydemeter så blir det en helt annen sak. 23 min fra start til toppen og 13 min på returen er i grunnen akseptabelt. Jeg kommer til å bruke denne løypa til å måle meg når jeg er i området.
Link til turen er her:
http://www.endomondo.com/workouts/mV3jsib0oFY

Og her er et bilde fra ca halveis opp bakken:


Er du interessert eller bare nysgjerrig er det bare å følge med så kommer det mer!

Ingen kommentarer: