mandag 9. februar 2009

Alpint i helga, langrenn i uka.

Hovden:
Ja da var jeg tilbake i sofaen etter 4 dager med flotte vinteropplevelser.
Først var det tur til Hovden fra Torsdag til Søndag. Stikkord fra turen er vel, kulde, fyr i peisen, biff, vin, godt selskap, og fantastiske skiopplevelser.



Både Fredag og Lørdag var bakkene preget av snøfallet de siste dagene og det var MYE pudderkjøring på dagtid. Det ble rundt 5 timer kjøring begge dager og hver dag ble avsluttet med en siste tur hvor man følte at lårmusklene bare ville skrelle seg av lårene fordi de var lei av misshandlingen de hadde fått seg. Heldigvis gjorde de ikke det og derfor ble det belønning med en god time i badeland begge dagene.
Søndagen var ikke noe dårligere. Den ble litt kortere pga tidlig hjemreise og økende vind i løpet av dagen, men sola strålte om kapp med alle i bakken. Med kameraet på ryggen ble det et og annet bra bilde i løpet av dagen. Et godt eksempel er dette:

Langrenn:
Etter en lang dag på jobb i dag følte jeg behovet for å rense hjernen for tanker og få svettet litt. Etter en rask titt på Midt Agder Friluftsråd's sider fant jeg ut at løypene i Jegers er blitt preparerte i løpet av helgen. Turen ble derfor lagt dit for et par runde i sporet. Alt i alt kan vel turen sammenfattes med dette; Er du glad i langrenn, og liker å være i skogen litt, så burde du vært ute på ski i dag.

Jeg kommer tilbake med mer morro i løpet av noen dager. Jeg har nemmelig fått en morro liten dings fra Netthandelen som skal testes ut. GPS og google earth er sammen et spennende leketøy.

Ingen kommentarer: