mandag 2. februar 2009

Vinter, Vinter og litt mer vinter. YES!






Endelig har vinteren tatt grep om sørnorge og det er kaldt. Veldig kaldt noen plasser.



I helgen har jeg vært på Vrådal og stått litt på alpin ski, og det var ikke mindre enn fantastisk. Temperaturen var minus 10 grader. Vinden glimret med sitt fravær og solen strålte om kapp med skifolket som var i en slags euforia det oppe.






Jeg tok et par bilder som jeg legger ved her som en påminner om hvor fint det var der oppe. Kan garantere at jeg skal tilbake dit i løpet av denne sesongen. Det eneste man må huske på er at kafe'en er DEN dårligste i hele norge, så her gjelder matpakkeprinsippet. Men med et sitteunderlag, thermos og et knippe skiver i en boks så kommer man jo lagt i solveggen.






Kan også se for meg at det er kult på det fjellet der på sommeren. Omgivelsene vitnet om stor natur der, og jeg tipper det er ørret som vil på land i et og annet vann der i strøket.







Ellers så er det klart for en tur til hovden til helgen, så da skal jeg prøve å få meg en dag på langrenn for å få opp formen igjen. Merker at vi har tippet mot lysere tider og skauen begynner å kalle på meg. Telttur er nok ikke så alt for langt unna nå. Mulig en tur til mellom Kristiansand og Vennesla blir gjennomført igjen i løpet av et par mnd. 2 dagersturer er perfekte i lengde om man skal kombinere skauturer med dame, jobb og alt annet man bedriver tida med.

Følg med så kommer det oppdateringer i løpet av ikke så altfor lang tid.

Ingen kommentarer: