søndag 6. februar 2011

Innetrening på Elixia - Tjaaaaa...

Ja da har jeg bitt i det sure eplet og testet ut trenings studio igjen.
Nå er det ikke første gangen jeg er på trenings studio, for jeg har trent i flere år på både Spicheren og Club Jacob, men jeg mistet interessen for inne trening for noen år siden. Ca samtidig som jeg fant ut at jeg kunne få ca samme treningen i skogen ved å gå/løpe/sykle/padle/gå på ski. Det er selvfølgelig litt vanskelig å bygge muskler mens man går i skogen, men det meste annet man gjør på trenings studio får man jo gjort utendørs.

Så tilbake til dagens opplevelse. Elixia Kvadraturen i Kristiansand. Selve lokalet og maskinene er jo relativt standard saker og det er jo ikke noen nyvinninger her som gjør det ene bedre enn det andre. Men jeg fikk da smake bittelitt på treningssenterets bakside. Nemlig prisen. Nå slapp jeg å betale de 200 og noen kronene det kostet å trene der en dag om man ikke hadde avtale. Og jeg slapp å være medlem. For det må man jo være. Og det koster 890 kr å bli medlem av dette eksklusive fellesskapet. Siden jeg var så hyggelig fikk jeg som sagt lov til å trene der i dag mot at jeg fylte ut et skjema slik at de kunne ringe meg for et "supertilbud" til uken. Jeg gleder meg allerede.

Nå virker jeg kanskje litt i overkant negativ, men jeg må jo si at det er hyggelig å trene innendørs når utsiden er glassert av 10cm is. Og det er jo en viss glede i å kunne løpe ved siden av kompisen og sammenligne resultater.

Så nå skal jeg putte meg selv i senga og vente spent på at Elixia skal ringe meg i morgen (eller en annen dag), så får vi se om vi klarer å bli enige om en pakke som både jeg og Elixia kan leve med. Jeg er spent :D

Ingen kommentarer: