lørdag 31. mars 2012

Løpesesongen er i gang!

Jepp! Da er løpesesongen i gang. Og med det mener jeg at Terrengkarusellen er i gang igjen i Kristiansand. Torsdag 29 Mars var årets første løp. Løpet var på 4,2 km og er et relativt flatt løp (med en veldig ekkel bakke midt i).

Jeg har trent gjevt i hele vinter og følte at formen ikke var dårligere enn da jeg avsluttet før snøen kom. Ungen ble plassert hos barevakt på Gimlekollen, og jeg og dagens treningspartner slengte på oss tights'ene og løpeskoene og forsvant ut av døren. Det er ca 2 km løping ned fra der vi startet til startpunktet for karusellen. Vi var gode og varme når vi kom ned, men desverre var vi ute i veldig god tid, og rakk å bli kalde igjen før løpet startet.

1730 gikk startskuddet og jeg gikk ut i grei fart fra starten av. Jeg hadde 1 mål. 25 min eller bedre. Pulsen var raskt oppe i arbeidstempo, som for meg er rundt 170, og da var det bare å holde farta. Jeg merket selv at jeg lå greit an i følge klokka fram mot midten av løpet, men da kom sjokket. En bakke som var så bratt og ekkel at jeg måtte helt ned i labbefart opp bakken og lårene var som 2 tømmerstokker på toppen. Jeg brukte rundt 500 meter på å komme opp i samme fart igjen som jeg hadde før bakken. Inn mot mål så jeg at jeg kom til å være tett på målet mitt, og de siste 300 meterene ble en melkesyrespurt med puls på rundt 186 hele veien inn. Godt man har litt viljestyrke å lene seg på av og til!

Jeg kom i mål på 24:57, noe som er greit innenfor det jeg hadde satt som mål. Jeg merker at jeg må trene mer utendørs, så det skal gjøres i morgen.

Etter at utdelt banan var spist, og vi hadde fått i oss litt vann, bar det tilbake til toppen av Gimlekollen. Det ble en 2 km retur som gikk opp Bjørnebakken. Noe som ikke var helt greit for ene leggen min. Time er bestilt hos en muskelterapaut for å få orden på den.

Logg fra løypa er her:
http://www.endomondo.com/workouts/45185246
Link til Bedriftidretten i Vest-Agder:
http://vest-agder.bedriftsidretten.no
Opp og nedvarming:
Oppvarming
Hjemturen

Og her er det offisielle løype bildet fra Vest-Agder Bedriftsidrett ser slik ut:

Ingen kommentarer: